Barcelona mensasarkan penyerang Ajax, Tadic



Barcelona kini menimbang satu langkah lewat untuk menandatangani penyerang Ajax, Dusan Tadic, mendakwa Gianluca Di Marzio.

Perbincangan antara Barcelona dan Valencia telah runtuh melalui perpindahan untuk Rodrigo Moreno dan kini gergasi Sepanyol sedang mencari pemain alternatif.

Barcelona terdesak untuk menandatangani striker baru sebelum tarikh akhir Jumat dengan Luis Suarez keluar selama tiga bulan.

Barcelona merancang untuk menandatangani Bruno Fernandes dari Sporting dan pinjamannya terus ke Valencia untuk mendapatkan Rodrigo sebagai pertukaran.

Walau bagaimanapun, Fernandes kini dalam perjalanan ke England untuk menandatangani Manchester United dan Barcelona tidak mampu membayar klausa pelepasan Rodrigo € 60 juta.

Barcelona kini menerokai kemungkinan menaikkan Tadic dari Ajax meskipun fakta antarabangsa pemain antarabangsa Serbia menandatangani perjanjian jangka panjang baru pada musim panas.

Tadic telah menjadi wahyu untuk Ajax sejak menandatangani dari Southampton pada 2018, menjadi salah satu pemain terbaik di Eropah.

Pemain berusia 31 tahun itu bermain secara langsung dalam 10 gol dalam 12 penampilan dalam kempen Liga Juara-Juara musim lalu untuk memberi inspirasi kepada Ajax ke empat.

Dalam Eredivisie, Tadic telah bermain secara langsung dalam sekurang-kurangnya 16 gol daripada pemain lain sejak awal musim lalu (63).

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA