Selangor menarik diri daripada Meizhou Hakka Cup di China



KUALA LUMPUR: Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) memutuskan untuk menarik diri dari Kejohanan Jemputan Bola Sepak Antarabangsa Meizhou Hakka Cup di Meizhou City di wilayah Guangdong, China yang dijadualkan berlangsung dari 24 hingga 29 Jan.

FAS dalam kenyataan yang dikeluarkan di laman webnya: www.faselangor.my, hari ini, berkata keputusan itu dibuat untuk memastikan keselamatan pemain dan pegawai Selangor berikutan wabak koronavirus yang telah melanda China pada masa ini.

"FA Selangor meminta maaf kepada penganjur kejohanan, iaitu Meizhou Hakka FC, dan akan melakukan yang terbaik dalam kapasiti kami untuk menyelesaikan perkara ini," katanya.

Kejohanan undangan itu mempunyai empat pasukan, iaitu pasukan Liga Liga One, Chonburi FC, Sangju Sangmu dari Korea Selatan, Selangor dan Meizhou Hakka FC, sebagai pasukan tuan rumah.

Sekurang-kurangnya 25 orang mati akibat pecahnya virus pernafasan baru di China, menurut Suruhanjaya Kesihatan Negara pada hari Jumaat.

Agensi Anadolu melaporkan bahawa komisen telah mencatatkan 830 kes yang disahkan di seluruh negara sejak pecahnya coronavirus novel, yang pertama kali dilaporkan kepada Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) oleh pegawai China pada 31 Disember di Wuhan, ibukota wilayah tengah China Hubei. - Bernama

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA