Kenapa Arsenal Perlu Dapatkan Boubakary Soumare



Arsenal dikaitkan dengan gelandang defensif berusia 20 tahun Boubakary Soumare dari Lille. Walau bagaimanapun, Real Madrid memimpin perlumbaan untuk tandatangannya.

The Gunners dilaporkan memandang prospek menandatangani gelandang. Dengan itu, inilah sebabnya mengapa Soumare akan sesuai dengan Arsenal.

Kenapa Arsenal Perlu Masukkan Boubakary Soumare

Dia Boleh Menyusun Strategi Midfield mereka

Sepanjang dekad yang lalu, Gunners telah terdedah kepada jabatan tengah pertahanan. Lebih-lebih lagi, mereka telah dikaitkan dengan banyak pemain berkualiti dalam kedudukan itu, malah mereka mempunyai Lucas Torreira yang ada di sebelah kanan sekarang.

Kekosongan yang ditinggalkan oleh Patrick Vieira adalah satu yang mereka telah berjuang untuk mengisi selama bertahun-tahun. Lucas Torreira sangat mengagumkan dalam peranan itu, tetapi dia tidak dapat bermain setiap perlawanan. Harus ada kedalaman dalam kedudukan yang memerintah secara fizikal.

Soumare akan memastikan bahawa banyak halangan yang dimatikan oleh Torreira. Selain itu, kedua-dua pemain itu boleh bermain bersama sebagai pemain tengah tengah, dengan Mesut Ozil di depan mereka.

Dia Membawa Physicality ke Side Arsenal yang lemah

Tidak dinafikan bahawa Arsenal bukan hanya bakat tetapi fizikal untuk bersaing dalam Liga Perdana. Walau bagaimanapun, pemain kelab tidak berada berdekatan dengan tahap yang menyenangkan, tetapi kuat, yang tidak disukai dari 2003/04.

Alternatif yang lebih murah untuk peranan tengah-tengah adalah Adrien Rabiot dari Juventus. Ini boleh membuktikan mahal. Ia boleh dibahaskan sama ada dia boleh secara fizikal menahan Liga Premier sama seperti Lucas Torreira atau Matteo Guendouzi.

Soumare akan memastikan isu ini sekurang-kurangnya agak diselesaikan. Dia dapat memastikan peranannya dan memacu rakan sepasukannya dan maju di hadapannya untuk mencipta gol.

Kelebihan Besar: Tag Harganya

Tidak ada keraguan bahawa dalam pasaran hari ini, yuran pemindahan telah menjadi sangat tinggi. Ramai pemain muda mempunyai klausa pelepasan gila yang ditetapkan kepada mereka. Pemain seperti Jadon Sancho, misalnya, hanya akan meninggalkan Borussia Dortmund jika sebuah kelab harus membayar harga lebih dari € 100 juta.

Soumare tidak bernilai banyak, tetapi dia tidak murah.

Tag harganya saat ini sekitar € 50 juta. Tambahan pula, ia terkenal bahawa Arsenal bukanlah sebuah kelab untuk menghabiskan berat di kebanyakan tingkap pemindahan.

Pierre-Emerick Aubameyang dan Nicolas Pepe telah menjadi pemain utama di Stadium Emirates, dan telah dibeli untuk harga yang lebih tinggi, harga rekod semasa musim di mana Arsenal memercik wang tunai sebelum kedatangan mereka.

Soumare boleh menjadi bakat muda seterusnya yang ditambah pada senarai itu, dan jika Stan Kroenke entah bagaimana membelanjakan wang itu, dan banyak lagi, Gooners dapat melihat dinamik dinamik baru itu sendiri ke sisi.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA