'Messi Ganu' akan menjadi aset, kata Tuck



KUALA LUMPUR: Pemain tengah Terengganu, Lee Tuck berharap dapat bersatu semula dengan Faiz Nasir pada musim Liga Malaysia yang akan datang.

Faiz yang bersaiz kecil, juga dikenali sebagai 'Messi Ganu', menyertai Selangor musim lepas selepas menghabiskan empat tahun di Terengganu.

Bagaimanapun, pemain berusia 33 tahun gagal mendapatkan tempat tetap di Selangor dan dengan itu dibebaskan pada penghujung musim.

Tuck berkata kembalinya Faiz tidak hanya akan menambahkan kedalaman di bahagian tengah Terengganu tetapi juga menyuntik lebih banyak ke dalam permainan mereka.

Gabungan Tuck dan Faiz pada 2018 menyaksikan Terengganu sampai ke final Piala Malaysia 2018.

"Faiz mempunyai kualiti dan pemain keras, dan tidak pernah takut mengambil pemain pertahanan walaupun menjadi salah satu pemain terpendek dalam Liga M.

"Kami mempunyai musim yang hebat pada 2018, di mana Faiz dan saya bergabung dengan baik di bahagian tengah," kata Tuck.

Tuck berharap pemain kelahiran Pasir Mas akan memberi Terengganu kelebihan ke atas pasukan lain dan juga membantu mereka memenangi gelaran musim depan.

Terengganu juga mempunyai beberapa anak muda, dan di antara mereka adalah penjaga gol Rahadiazli Rahalim, Azalinullah Alias, Hairiey Hakim Mamat, Azam Azmi Murad, Rahmat Makasuf dan Syafik Ismail.

Penandatanganan baru itu ialah pemain antarabangsa Singapura, Faris Ramli, Arif Fadzilah Abu Bakar, Nasir Basharudin, D. Saarvindran, Stuart Wark, pemain pertahanan Senegal, Babacar Diallo dan pemain depan Mauritien Dominique Da Sylva.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA