Mario Balotelli mengecam peminat Lazio yang bersorak berbaur racist



Penyerang Mario Balotelli berkata peminat Lazio harus malu dengan diri mereka sendiri selepas mendakwa dia tertakluk kepada sorakan berbaur racist yang menyebabkan perlawanan dihentikan ketika pertandingan Serie A Itali Ahad.

Semasa perlawanan itu, di mana Balotelli menyumbangkan golnya kepada pasukan Brescia di kandang 1-0 di kandang Lazio, pengumuman stadium itu dilaporkan memberi amaran terhadap penyebaran diskriminasi lanjut, menurut Persatuan Pers.
Selepas perlawanan, Lazio menang 2-1, bekas bintang Manchester City, Balotelli menyiarkan di Instagram: "Peminat Lazio yang kini berada di stadium SHAME ON YOU," tambah hashtag #saynotoracism

Dalam satu kenyataan, Lazio kemudian berkata: "SS Lazio memisahkan diri dengan cara yang paling menafikan dari tingkah laku diskriminasi yang dilakukan oleh minoriti peminat yang sangat kecil semasa perlawanan melawan Brescia.

"Kelab itu sekali lagi mengulangi penghinaan terhadap ketidakhadiran yang tidak wajar sama dan mengesahkan niatnya untuk mendakwa mereka yang sebenarnya mengkhianati keghairahan sukan mereka menyebabkan kerosakan serius terhadap imej kelab dan pasukan Biancoceleste."

Terdahulu musim ini, Balotelli yang berusia 29 tahun mengancam untuk meninggalkan padang selepas dia disalahgunakan oleh penyokong Hellas Verona.

Terdapat beberapa insiden perkauman semasa perlawanan bola sepak di seluruh Eropah musim ini, terutamanya di Itali. Pada bulan November, semua kelab bola sepak terkemuka Itali berjanji untuk berbuat lebih banyak untuk menangani "masalah serius" dengan perkauman.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA