"Berat badan naik 5 KG" - Eden Hazard



MADRID: Penyerang Real Madrid, Eden Hazard mengakui telah membiarkan dirinya pergi semasa bercuti dan menaikkan berat badan setelah menandatangani gergasi Sepanyol pada musim penutup tahun lalu.

Pemain antarabangsa Belgium itu, yang selepas bertahun-tahun bertanding, menandatangani Real dari Chelsea untuk rekod kelab bersama 100 juta euro ($ 111.3 juta) pada bulan Jun, menaikkan kening ketika dia melaporkan latihan pra-musim yang membungkus berat tambahan.

"Memang benar, saya tidak boleh berbohong, jika saya bercuti, saya bercuti," kata Hazard kepada majalah Belgium Sport / Foot.

"Saya memakai lima kilo pada musim panas. Saya salah satu daripada orang-orang yang meletakkan berat badan dengan cepat kemudian kehilangannya dengan cepat.

"Apabila saya berada di Lille saya menimbang 72 kilogram tetapi kemudian saya mendapat otot dan pergi ke 75 kilo. Pada hari yang buruk saya boleh menimbang 77. Pada musim panas saya naik hingga 80 kilogram tetapi saya kehilangannya 10 hari kemudian. "

Mungkin disebabkan oleh berat tambahannya, Hazard, 28, memulakan permulaan perlahan dalam karier Realnya dan tidak menjaringkan gol pertamanya sehingga kemenangan 4-2 ke atas Granada pada Oktober.

Dia mula mencetuskan masa tidak lama selepas itu namun dia tidak beraksi sejak mencederakan buku lalinya dalam seri 2-2 bersama Paris St Germain di Liga Juara-Juara pada 26 November.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA