Barcelona : Ernesto Valverde 'OUT', Quique Setien 'IN'



14 Jan - Quique Setien adalah pengurus baru Barcelona, ​​selepas gergasi La Liga itu memutuskan untuk memecat Ernesto Valverde.

Barcelona mengumumkan hari ini. Valverde, 55, menyertai Barcelona pada 2017. Kontrak Setien dengan kelab itu berjalan hingga melalui 2022.

Setien menyertai Barcelona dalam latihan Isnin. Dia akan melatih kelab dalam perlawanan La Liga melawan Granada Ahad di Barcelona. Barcelona duduk di tempat pertama di La Liga, dengan satu lagi kemenangan daripada saingan Real Madrid.

Setien, 61, mengumumkan bahawa dia akan keluar sebagai pengurus Real Betis pada bulan Mei. Dia menyertai Real Betis pada 2017. Dia juga melatih Las Palmas, Lugo, Racing Santander, Poli Ejido dan Logrones. Dia menikmati kerjaya pemain bola sepak dengan masa panjang untuk Racing Santander, Atletico, Logrones dan Levante.

Valverde memenangi La Liga dan Piala Super Sepanyol pada musim pertamanya, sebelum kalah dari Liga Juara-Juara. Dia mengetuai Barcelona untuk merangkul gelaran La Liga pada musim kedua, sebelum sekali lagi terkeluar dari Liga Juara-Juara.

Atletico Madrid menyingkirkan Barcelona daripada Piala Super Sepanyol Khamis di Arab Saudi, mencetuskan lebih banyak khabar angin tentang pemecatan dan penggantian Valverde.

"Ia telah menjadi dua setengah tahun yang sengit dari awal," kata Valverde dalam surat kepada peminat Barcelona. "Pada masa itu saya telah menikmati beberapa saat yang meriah untuk meraikan kejayaan dan trofi tetapi juga yang lain yang sukar dan sukar. Namun, di atas semua, saya ingin menyerlahkan pengalaman saya dengan para peminat dan kasih sayang menunjukkan kepada saya semasa saya sebagai jurulatih. "

Barcelona juga dikaitkan dengan bekas pemain, Xavi Hernandez, tetapi dia memilih untuk mengekalkan peranan pengurusnya di Al-Sadd. Pemimpin La Liga kembali ke perlawanan Liga Juara-Juara dengan pusingan 16 perlawanan menentang Napoli 25 Feb di Naples, Itali.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA