Lionel Messi menerangkan bagaimana Pep Guardiola mengubah permainannya di Barcelona



Lionel Messi telah mendedahkan bagaimana bekas bos Barcelona, ​​Pep Guardiola membantu mengubah permainannya apabila pasangan itu berada di Nou Camp bersama-sama.

Pemain Argentina menikmati beberapa tahun terbaiknya di bawah jurulatih Manchester City, menjaringkan 211 gol dengannya menerajui Sepanyol.

Messi memulakan kerjayanya dengan bermain di sayap kanan tetapi kemudian dibawa masuk untuk bermain dalam 'sembilan sembilan' peranan di bawah bimbingan Guardiola.

Dan pemain berusia 32 tahun itu menjelaskan bagaimana pemain Sepanyol itu datang ke keputusan itu.

"Saya masih ingat bahawa ia adalah satu kejutan untuk saya, kerana saya dipanggil hari sebelum perlawanan, dibuat untuk pergi ke pejabat Guardiola di Ciutat Esportiva, dan saya diberitahu bahawa dia telah menonton permainan Madrid banyak, kerana dia melakukan dengan setiap lawan, "

"Dia telah bercakap dengan Tito Vilanova dan mereka berfikir tentang saya bermain sebagai 'false 9'.

"Dia akan meletakkan Samuel [Eto'o] dan Thierry Henry di luar, dan saya akan bermain sebagai pusat palsu ke hadapan.

"Saya tidak akan tinggal di sana, tetapi keluar dan bergabung dengan bahagian tengah tengah. Ideanya ialah punggung pusat Madrid akan mengikuti saya, dan dua pemain sayap cepat yang kami akan pergi ke belakang.

"Malah, salah satu gol Henry adalah seperti itu. Ini adalah kejutan untuk kami dan untuk Madrid.

"Saya masih ingat bahawa kami mempunyai banyak kepemilikan, dan kami sentiasa mempunyai lelaki tambahan di tengah-tengah taman.

"Saya tidak pernah bermain sebagai pusat ke hadapan, tetapi saya tahu kedudukan itu kerana ia bermakna datang dari jauh untuk maju, tanpa nombor statik 9.

"Ia bukan perubahan besar buat saya, saya bermain di luar selama bertahun-tahun, jadi saya tahu apa kedudukannya."

Guardiola sentiasa penuh pujian bagi Messi selepas eksploitasi golnya untuk pakaian Catalan.

Dan bos City membesarkan legenda Barcelona minggu lepas ketika ditanya sama ada Sergio Aguero adalah penyerang terbaik yang pernah dia lakukan.

"Messi adalah nombor sembilan, angka 10, nombor 11, nombor tujuh, nombor enam, nombor lima, nombor empat ...

"Sergio adalah salah satu yang terbaik, tidak syak lagi, yang terbaik adalah Messi, tetapi yang lain? Sergio adalah salah seorang dari mereka."

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA