Aidil Bertanggungjawab Dengan Kekalahan Kedah



Jurulatih Kedah, Aidil Sharin Sahak menegaskan dia bertanggungjawab sepenuhnya terhadap kekalahan skuad jurulatihnya di tangan Terengganu dalam keputusan 4-3.

Dalam aksi di Stadium Darul Aman, Terengganu pulih dari defisit 3-1 sebelum memenangi keputusan 4-3 dengan striker import Dominique Da Sylva menjaringkan empat gol.

"Kami tidak mulakan dengan baik. Kami membiarkan mereka menjaringkan gol melalui kepingan yang ditetapkan. Tetapi kami berjaya pulih selepas matlamat itu.

"Kami kehilangan tumpuan kami selepas 3-1 dan permainan masih panjang. Saya sentiasa memberitahu pemain untuk menyempurnakan peluang mereka semasa permainan sebelum mereka tahu.

"Saya bertanggungjawab atas kekalahan ini. Tetapi kita perlu bangkit ke perlawanan seterusnya, "kata Aidil pada sidang akhbar selepas perlawanan itu.

Terengganu membuka jaringan pada minit pertama perlawanan sebelum Renan Alves, Kipre Tchetche dan Kpah Sherman meletakkan Kedah di depan.

Walau bagaimanapun, skuad Nafuzi Zain tidak menyerah dan pulih melalui tiga tendangan Dominique pada babak kedua dan memperoleh kemenangan pertama Liga Super mereka musim ini.

Aidil Sharin menambah bahawa menafikan pasukannya kurang baik, mereka gagal memanfaatkan peluang tersebut.

Dalam perlawanan Liga Super yang akan datang, Kedah akan menuju ke Stadium UiTM untuk menghadapi UiTM FC manakala Terengganu akan menerima lawatan dari pasukan Selangor.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA