Kelibat 'MatDon' Dalam Harimau Malaya Mungkin Ditangguh



Hasrat penyokong atau ekor Harimau Malaya untuk menyaksikan kelibat pemain naturalisasi baharu negara. Liridon Krasniqi menyarung jersi pasukan negara berkemungkinan besar akan tertangguh sekiranya perkembangan terbaru ini diambil kira.

Ia berikutan Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) dan Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) sedang mengkaji langkah untuk menangguhkan semua perlawanan pusingan kedua kempen kelayakan Piala Dunia 2022/ Piala Asia 2023 pada Mac hadapan.

Penangguhan tersebut adalah susulan kesan penlaran COVID-19 di seluruh dunia.

Pemain tengah JDT kelahiran Kosovo itu sebelum ini sudah menerima lampu hijau daripada Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) untuk menjadi pemain naturalisasi pasukan negara.

Keputusan oleh FIFA ini bermakna pemain kelahiran Kosovo berusia 27 tahun ini layak untuk beraksi bersama skuad kendalian Tan Cheng Hoe pada baki tiga perlawanan kelayakan pusingan kedua, bermula dengan perlawanan menentang UAE di Dubai pada 27 Mac hadapan.


“Bagi FIFA mahupun AFC, kesejahteraan dan kesihatan semua individu yang terlibat dalam perlawanan bola sepak kekal menjadi keutamaan tertinggi,” kata kenyataan daripada FIFA semalam.

“Oleh itu, satu cadangan rasmi untuk menangguhkan perlawanan akan datang dalam kelayakan Piala Dunia FIFA Asia 2022 dan Piala Asia AFC 2023 akan dikongsi dengan anggota persatuan yang relevan.”

Susulan perkembangan terbaru ini, FIFA dan AFC dijangka akan mengemaskini jadual perlawanan yang baru membabitkan pasukan negara yang terlibat.

Selain daripada perlawanan menentang UAE di Dubai, skuad kendalian Tan Cheng Hoe turut akan menanti Vietnam pada 31 Mac – dua perlawanan yang dianggap penting untuk mengukuhkan kedudukan di Kumpulan G kempen kelayakan ini.

Sementara itu FIFA berkata akan terus memantau situasi berkaitan COVID-19 dengan kerjasama Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), konfederasi dan anggota persatuan, menurut kenyataan tersebut.


Mengikut perancangan awal, Ketua Jurulatih Tan Cheng Hoe akan memamanggil pemain untuk latihan pusat mulai 16 Mac hadapan.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA