PSG Rai Kemenangan Bersama Penyokong Di Luar Stadium



PEMAIN Paris Saint-Germain meraikan kejayaan mereka dengan berkumpul di luar gelanggang selepas Neymar memastikan kemenangan 2-0 ke atas Borussia Dortmund dalam aksi tertutup pagi ini sekali gus mara ke peringkat suku akhir Liga Juara-Juara dengan agregat 3-2.

PSG perlu menukar kekalahan 1-2 pada pusingan pertama saingan 16 terakhir di Jerman, tetapi tandukan Neymar pada minit ke 28 meletakkan mereka di depan dalam malam pusingan kedua yang penuh suasana emosi berbeza, ketika penyokong yang berada di luar Parc des Princes turut meraikan kejayaan pasukan mereka.

Juan Bernat kemudian merembat masuk hantaran Pablo Sarabia untuk menjadikan kedudukan 2-0 dan PSG - yang hanya memasukkan Kylian Mbappe sebagai pemain gantian - mara ke suku akhir buat pertama kali sejak 2016.

Dortmund menamatkan perlawanan dengan 10 pemain selepas Emre Can dibuang padang.

“Kami beraksi sebagai satu pasukan. Sangat berbesar hati untuk menjadi jurulatih mereka malam ini.” kata jurulatih PSG Thomas Tuchel kepada stesen penyiaran RMC Sport.

“Menaiki bas dalam suasana di sini sangat hebat, ketika barisan menyokong menyanyi. Kami semua sama-sama menyanyi dan ia adalah suasana yang istimewa.

“Ia memerlukan kesungguhan yang tinggi daripada kami, beraksi tanpa penonton membuatkan semuanya menjadi lebih sukar.”

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA