Barcelona Bersetuju Untuk Mengurangkan Gaji Pemain & Kakitangan Demi Meyalurkan Bantuan



Barcelona telah mengumumkan rancangan untuk mengurangkan gaji pemain dan pekerja dalam usaha untuk "meminimumkan kesan ekonomi" yang disebabkan oleh wabak koronavirus.

Bola sepak Sepanyol digantung selama tempoh yang tidak ditentukan awal bulan ini, dengan pemulihan hanya berlaku setelah pemerintah dan badan-badan kesihatan berpuas hati tidak lagi menjadi risiko bagi kesihatan masyarakat.

Dengan tiada kemungkinan sukan dan kesan seterusnya ke atas aliran pendapatan, Barcelona mengumumkan pada Khamis malam bahawa mereka akan melaksanakan langkah-langkah dalam usaha untuk mengurangkan kesan ekonomi krisis.


Antara langkah yang diputuskan oleh lembaga kelab adalah "menyesuaikan kewajiban kontrak kakitangan kelab kepada keadaan baru dan sementara yang kami alami".

Barca berkata, kerana hari bekerja telah dikurangkan oleh coronavirus, maka gaji akan dikurangkan secara berkadar.

Kenyataan kelab membacakan: "Ini mengenai persembahan fail relatif berbeza dalam bidang sukan (bola sepak dan sukan profesional lain), serta untuk anggota bukan sukan lain.

"Fail-fail ini akan diproses sebelum Jabatan Treball di Generalitat de Catalunya, apabila kelab telah berkongsi semua aspek yang berkaitan dengan langkah-langkah ini, dan ruang lingkup mereka, dengan semua kakitangannya, sukan dan bukan sukan.

"Pada dasarnya ia adalah pengurangan hari bekerja, yang dikenakan oleh keadaan dan langkah-langkah perlindungan yang dijalankan, dan, akibatnya, pengurangan berkadar dalam imbuhan yang disediakan dalam kontrak masing-masing."

Juara LaLiga yang memerintah, yang dua mata jelas di bahagian atas meja ketika suspensi masuk, juga mengumumkan cara mereka mencari untuk membantu memerangi kesan coronavirus.

Mereka termasuk membuat kemudahan kelab yang ada di jabatan kesihatan tempatan, dan menghubungi dan membantu penyokong yang berumur 80 tahun yang telah terjejas oleh krisis.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA