Odion Ighalo adalah produk ketidakcekapan Man Utd - tetapi kami menyukainya



Manchester United menandatangani Odion Ighalo kerana telah buntu. Untungnya, penyerang itu tidak perlu memikirkannya.

Menjelang kemenangan FA Cup ke atas Derby pada hari Khamis, Sky Sports meminta Ole Gunnar Solskaer sama ada Odion Ighalo, seorang peminat United dari usia kanak-kanak, adalah bagai "mimpi jadi kenyataan".

Ia mudah untuk melihatnya dengan cara itu. Sejak menandatangani pada akhir Januari, Ighalo telah terus masuk ke skuad pasukan utama dan mempunyai tiga gol dari dua perlawanan.

Dari kerumunan relatif di China, pemain berusia 30 tahun itu telah menjadi salah satu pemain utama Liga Perdana yang bercakap-cakap. Tiada sesiapa melihat bahawa datang pada pertengahan bulan Januari.

Tetapi Solskjaer menegaskan bahawa Man United bukan Yayasan Make-A-Wish.

"[Ighalo] ada di sini merit," kata orang Norway itu. "Dia ada di sini kerana dia adalah penjaring gol dan penyerang yang berbeza untuk kami."

Pengurus itu juga membayangkan perpindahan musim panas tetap untuk Nigeria, dengan begitu mudah dia menetap di kedua-dua padang dan di bilik persalinan.

Walau bagaimanapun, kebenaran adalah bahawa Ighalo bukan pemenang lotere atau "di sini merit".

Ini akan menyebabkan terlalu kelembutan dan, sama sekali, kepintaran terlalu banyak kepada kelab bola sepak yang jarang menunjukkan sama ada.

Tidak, Ighalo bermain untuk United kerana dua sebab.

Satu adalah kekurangan pandangan jauh yang melihat Romelu Lukaku - versi kelas "penyerang jenis berbeza" Solskjaer - bertolak tanpa diganti. Yang lain adalah apa jua ketidakcekapan yang menyebabkan Marcus Rashford bermain dengan punggung retak.

Nasib baik untuk Ighalo dan United, dua kesalahan jahat telah dibuat dengan betul.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA