Rahmat Akui Tidak Puas Hanya Berlatih Di Rumah



PEMAIN sayap kanan Terengganu FC (TFC), Mohammad Rahmat Makasuf mengakui berlatih sendiri di kediaman masing-masing tidak memberi kepuasan kepada dirinya selain sukar menilai tahap prestasinya tanpa kehadiran jurulatih.

Pemain berusia 23 tahun itu berkata, biarpun pemain perlu menghantar video, namun ia belum cukup kerana tidak dapat melakukan aktiviti biasa seperti sebelum ini.

“Kami sudah diberi jadual latihan oleh jurulatih, jadi kami ikut aktiviti yang sudah disusun manakala selebihnya kami buat apa yang kami tahu sahaja.

“Lagipun latihan hanya kira-kira satu jam sahaja sehari dan pergerakannya pula terbatas hanya sekitar rumah dengan aktiviti menimang bola dan memanaskan badan selain latihan kecergasan, tidak seperti biasa di padang seperti menendang bola dan sebagainya.

“Latihan tanpa jurulatih agak susah sebab kita tidak tahu mana yang penting atau sebaliknya dalam latihan walaupun sudah dimaklumkan jurulatih. Lagipun saya masih kurang pengalaman,

tapi saya faham situasi sekarang selain perlu akur dengan arahan semasa kerajaan.

“Saya harap selepas tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berakhir, kami boleh jalani latihan seperti biasa bersama rakan sepasukan di padang,” katanya yang menyertai TFC sejak musim lalu.

Sementara itu ditanya adakah dia bersetuju jika Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu (PBSNT) melakukan potongan gaji untuk disalurkan ke dalam tabung Covid-19 negeri sebagaimana yang dilakukan pemain Johor Darul Ta'zim (JDT), dia mengakui tidak ada masalah.

“Insya-Allah, itu kena tanya pemain lain sekali,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA