Nafuzi Bangga Dengan Prestasi Pemain, Lega Raih Satu Mata



KUALA TERENGGANU: Pengendali Terengganu FC (TFC), Nafuzi Zain gembira melihat semangat juang tinggi pemainnya yang bangkit daripada ketinggalan sebelum mengutip satu mata bertemu Selangor di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin malam tadi.
Malah sikap tidak berputus asa pemainnya yang beraksi bersungguh-sungguh hingga ke tiupan wisel terakhir turut mendapat pujian daripada pengendali muda itu.
Beliau merumuskan keputuan 3-3 adalah adil selepas pasukannya terpaksa beraksi dengan 10 pemain pada sebelas minit terakhir apabila pemain tengah, Azalinullah Mohd Alias diperintah keluar padang kerana menerima kad kuning kedua.
Bagaimanapun beliau mengakui pasukannya berhak mendapat tiga mata penuh berdasarkan corak permainan diperagakan dengan mencipta banyak peluang, namun penyudah tumpul membuatkan skuadnya sekadar berpuas hati dengan satu mata.  
"Dari segi permainan, saya berpuas hati apabila pemain mendominasi perlawanan dari awal hingga tamat, cuma kesilapan terbesar kita adalah menghadiahkan gol mudah kepada pasukan lawan.
"Ketiga-tiga gol lawan adalah melalui situasi 'set-piece', namun barisan pertahanan harus dipuji sebab pemain beraksi dengan baik pada malam ini (malam tadi) berbanding bermain sebelum ini dengan Kedah, walaupun bolos tiga gol.
"Lagipun bukan mudah buat pemain menjaringkan gol penyamaan selepas ketinggalan serta melepaskan gol mudah, tapi perwatakan yang ditunjukkan pemain biarpun pada satu ketika beraksi dengan 10 pemain harus dipuji daripada kita tewas di tempat sendiri kerana Selangor bukannya pasukan senang untuk ditewaskan,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA