Pengurus NS Nafi Dakwaan Penyokong, Pasukan Kurang Persiapan



PERSATUAN Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS) menafikan dakwaan penyokong pasukan itu bahawa persiapan pasukan Liga Perdana, Negeri Sembilan kurang sempurna dan mantap bagi menghadapi saingan musim ini.
Ia susulan persembahan hambar pemain dan kekalahan pasukan itu kepada Johor Darul Ta`zim II (JDT II) 1-3, pada aksi sulung liga di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, Sabtu lalu.
Pengurus pasukan, Mohd Khairollah Abd Latif berkata, tidak benar persiapan skuad Hobin Jang Hobin kurang sempurna, sebaliknya pembentukan pasukan dibuat dengan teliti dan program latihan dilaksanakan seperti dirancang.
Katanya, strategi menurunkan ramai pemain muda berbanding pemain berpengalaman pada perlawanan menentang JDT II itu jelas tidak menjadi, walaupun berhadapan dengan pasukan lawan yang turut menurunkan pemain muda.
“Kita tidak menurunkan pemain seperti Norhafiz Zamani Misbah, Shahrom Kalam dan Shahurain Abu Samah, sebaliknya hanya menyenaraikan ramai pemain muda sebagai permulaan untuk melihat keupayaan mereka.
“Bagaimanapun, pemain muda seperti Danial Hadri, Mohd Arip Amiruddin, Izaaq Ishan Yuswmadi dan Nur Shamie Iszuan ternyata belum mampu menggalas cabaran berhadapan sebuah pasukan yang bereputasi tinggi.
“Apa pun, kekalahan itu memberikan pengajaran bagi kita untuk kembali memperkemaskan jentera pasukan supaya kekecewaan itu tidak berulang pada aksi berikutnya,” katanya kepada pemberita selepas Kongres Tahunan PBNS ke-87 hari ini.
Mengulas lanjut, Mohd Khairollah yang kecewa dengan kekalahan itu berkata, beliau sudah berbincang dengan ketua jurulatih, Sazali Saidun, dalam persiapan menghadapi perlawanan kedua menentang Kuala Lumpur di tempat lawan, Sabtu ini.
“Saya yakin dan percaya, jurulatih sudah dapat mengesan kelemahan dalam pasukan dan akan memastikan sebarang kesilapan tidak berulang manakala strategi lebih baik akan diketengahkan dalam perlawanan itu nanti,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA