Mikel Arteta: 'Auba Out' Jika Arsenal Tidak Layak UCL Musim Depan



Bos Arsenal, Mikel Arteta memberi amaran bahawa Gunners mungkin terpaksa menjual pemain nama besar - termasuk Pierre-Emerick Aubameyang - jika mereka tidak layak ke Liga Juara-Juara.

Mikel Arteta telah memperingatkan Arsenal mungkin terpaksa menjual beberapa pemain besar mereka sekiranya mereka terlepas untuk beraksi di Liga Juara-Juara untuk musim ketiga berturut-turut.

The Gunners kini menduduki tangga ke-10 dalam Liga Perdana Inggeris, lapan mata di belakang kedudukan keempat Chelsea.

Tetapi mereka hanya lima di belakang Manchester United di kelima - dengan permainan di tangan.

Sebagai perkara, pasukan yang menamatkan perlumbaan kelima akan diberikan tempat dalam Liga Juara-Juara musim depan kerana larangan dua tahun Manchester City daripada persaingan Eropah yang dikenakan oleh UEFA.

City merasakan sanksi itu dengan mahkamah timbang tara untuk sukan dan hasilnya akan menentukan bagaimana tempat di jadual teratas Eropah diperuntukkan.

Penjaring terbanyak Pierre-Emerick Aubameyang terus dikaitkan dengan perpindahan dari Emirates dengan Barcelona memimpin perlumbaan untuk tandatangannya.

Dan Arteta mengatakan kempen ketiga dari Liga Juara-Juara akan menyebabkan Arsenal mungkin harus menjual.

"Kerosakan yang disebabkan oleh kelab yang tidak berada di Liga Juara-Juara sangat besar," kata bos Gunners. "Kesan kewangannya sangat besar kerana Arsenal tersusun dalam Liga Juara-Juara.

"Walaupun anda dapat mengekalkannya selama satu tahun atau dua tahun, selepas itu anda perlu membuat keputusan yang besar.

"Kami perlu membuat keputusan mengenai pemain bergantung kepada senario yang kami dapati, sama ada kami berada di Liga Juara-Juara, Liga Europa atau di tempat berhampiran.

"Perancangan telah bermula dan kami akan mempunyai idea yang sangat jelas tentang apa yang ingin kami lakukan, bergantung pada tempat kami selesai musim ini.

"Ia tidak akan menjadi lebih mudah untuk mendapatkan pemain untuk menandatangani kontrak dengan kami jika kami berada di Liga Juara-Juara.

"Semua orang tahu kami mahu berada dalam persaingan itu tetapi walaupun tanpa itu ada cara untuk meyakinkan para pemain.

"Kalau bukan mereka, isteri mereka yang mahu tinggal di London. Kami akan mencari jalan, jangan risau. "

Comments

Popular posts from this blog

AALIYAH Yoong Hanifah

Ketahui Kesebelasan Terbaik Pilihan Khyril Muhymeen

SESI RAMALAN : BRIGHTON VS CHELSEA